






Employee Experience succes.

We moeten de employee experience (EX) gaan meten binnen onze eigen organisatie en inzicht krijgen in de employee journey. De weg die mensen afleggen bij ons bedrijf, van preboarding tot na de offboarding. Kijken wat de noden en de verwachtingen zijn van onze werknemers en daarop inspelen. Op zoek gaan naar de intrinsieke motivatie van onze mensen.
Het heeft geen zin om te vergelijken met andere bedrijven. We moeten onze eigen doelen stellen en deze nastreven.
Beslissingen rond talent moeten steunen op objectieve maatstaven en strategische keuzes kunnen niet gemaakt worden zonder data. Al te vaak maken we assumpties van de verwachtingen van onze medewerkers. Het geluk van onze werknemers wordt niet bepaald door een pingpong tafel, een hangmat of leuke zitzak in een cosy ruimte. Wat er écht toe doet ontdekken we vanuit gesprekken met onze werknemers, op alle niveaus. People Managers (HR) moeten daarom ook meer een business en strategische rol krijgen, vooral in KMO's moet deze evolutie nog plaats vinden. We zijn er van overtuigd dat we ook meer moeten evolueren vanuit de silo mentaliteit naar wendbare teams waar iedereen met zijn talent en expertise kan worden ingezet op verschillende projecten.
Een positieve EX creëren we niet alleen, buy-in en ondersteuning van management en directie is essentieel. Ze moeten er de nood en het nut van inzien. Die is minstens even hoog als de nood aan het werken aan de customer experience. Het creëren van bedrijfsempathie is een belangrijk doel van EX. We willen begrijpen hoe het is om bij ons te werken. Benoemen en begrijpen van emoties biedt toegang tot de drijfveer van gedrag en wat er toe doet. Bedrijven die zich baseren op data en analyses maken over hoe mensen het werk werkelijk ervaren zijn in staat een betere employee experience neer te zetten. Ze weten wat hen drijft en wat productiviteit en efficiëntie verhoogt, op een natuurlijke manier. Maar zonder een duidelijk beeld van wat onze medewerkers drijft kunnen we niet van start met projecten en ideeën. We riskeren anders te investeren in zaken die geen effect hebben op het werknemersgeluk binnen onze organisatie. En éénmaal de échte noden gekend zijn kunnen actieplannen worden opgesteld en uitgevoerd door wendbare teams. Teams waar medewerkers die een invloed hebben op EX deel van uit maken en die zich niet beperken tot HR.
Maak gebruik van kennis die reeds aanwezig is in de organisatie. Deze mensen helpen je graag op weg en indien die kennis er niet is, kan je steeds extern ondersteuning gaan zoeken. Wij helpen je graag verder.
Het heeft geen zin om te vergelijken met andere bedrijven. We moeten onze eigen doelen stellen en deze nastreven.
Beslissingen rond talent moeten steunen op objectieve maatstaven en strategische keuzes kunnen niet gemaakt worden zonder data. Al te vaak maken we assumpties van de verwachtingen van onze medewerkers. Het geluk van onze werknemers wordt niet bepaald door een pingpong tafel, een hangmat of leuke zitzak in een cosy ruimte. Wat er écht toe doet ontdekken we vanuit gesprekken met onze werknemers, op alle niveaus. People Managers (HR) moeten daarom ook meer een business en strategische rol krijgen, vooral in KMO's moet deze evolutie nog plaats vinden. We zijn er van overtuigd dat we ook meer moeten evolueren vanuit de silo mentaliteit naar wendbare teams waar iedereen met zijn talent en expertise kan worden ingezet op verschillende projecten.
Een positieve EX creëren we niet alleen, buy-in en ondersteuning van management en directie is essentieel. Ze moeten er de nood en het nut van inzien. Die is minstens even hoog als de nood aan het werken aan de customer experience. Het creëren van bedrijfsempathie is een belangrijk doel van EX. We willen begrijpen hoe het is om bij ons te werken. Benoemen en begrijpen van emoties biedt toegang tot de drijfveer van gedrag en wat er toe doet. Bedrijven die zich baseren op data en analyses maken over hoe mensen het werk werkelijk ervaren zijn in staat een betere employee experience neer te zetten. Ze weten wat hen drijft en wat productiviteit en efficiëntie verhoogt, op een natuurlijke manier. Maar zonder een duidelijk beeld van wat onze medewerkers drijft kunnen we niet van start met projecten en ideeën. We riskeren anders te investeren in zaken die geen effect hebben op het werknemersgeluk binnen onze organisatie. En éénmaal de échte noden gekend zijn kunnen actieplannen worden opgesteld en uitgevoerd door wendbare teams. Teams waar medewerkers die een invloed hebben op EX deel van uit maken en die zich niet beperken tot HR.
Maak gebruik van kennis die reeds aanwezig is in de organisatie. Deze mensen helpen je graag op weg en indien die kennis er niet is, kan je steeds extern ondersteuning gaan zoeken. Wij helpen je graag verder.
Wil je graag een employee engagement strategie uitwerken aan de hand van data? Heb je hulp nodig bij de implementatie hiervan? Of wil je gewoon deel uit maken van ons team? Neem hier contact met ons op.